2.-3. kl. aktiviteter/forløb
Dans, rytmik, sang og bevægelse – i videoform så det er let for læreren at gå til. I disse aktiviteter er der lyd og leg i lokalet. Alle forløb har en progression, så læreren kan bygge på – efter behov.
Hørelære og Solfasprog. Her styrkes elevernes ører og stemme, i lette overskuelige forløb.
Lydformning. I lydformning skal eleverne undersøge, eksperimentere og lege med forskellige lyde, udtryk og stemninger.
Musikhistorie og musikforståelse. Vi kalder vores musikhistorie for de små for “Musik fra 3 verdensdele”. Disse forløb er et møde med musik fra andre steder på jorden og musik børnene ikke kender.
Instrumentlære. Vi kalder vores instrumentlære for “Blæs slå og spil”. Her møder eleverne en masse forskellige instrumenter.
Viser 1–16 af 45 resultater
udgave
til print
1 – 2 – 3 Prøv og se – Melodispil
”1-2-3 Prøv og se” er en enkel sang på få toner og med en let tekst. Noder, vejledning og lydfil.
udgave
til print
Blæs, slå og spil – kapitel
I dette forløb skal eleverne skal lære en masse instrumenter at kende og lære om den historiske udvikling.
udgave
til print
De hvide tangenter (And – Gås – Fisk – Elg)
I dette forløb skal eleverne lære at synge en ny sang og spille melodien på et instrument. Melodien er velegnet til melodispil på xylofon/marimba.
udgave
til print
De sorte tangenter – Melodispil, sang, bevægelse og improvisation
”De sorte tangenter” er en enkel sang på få toner og med en let tekst. Sammenlagt bliver det til en sjov leg.
udgave
til print
Du skal bruge din krop
Med udgangspunkt i en simpel lille sang skal eleverne lave forskellige bevægelser til en calypsorytme på tromme.
udgave
til print
udgave
til print
udgave
til print
udgave
til print
Hørelære – sang efter håndtegn på durskala
I denne aktivitet træner eleverne ørerne og stemmen.
udgave
til print
Hørelære – sang efter håndtegn på molskala
I denne aktivitet træner eleverne ørerne og stemmen.
udgave
til print
udgave
til print
Jeg har fanget mig en myg – Akustisk sammenspil med kanonsang
Akustisk sammenspilsarrangement af ’Jeg har fanget mig en myg’.
udgave
til print
udgave
til print
udgave
til print