Spil Smart logo

Musikliv 2 – Musik og identitet Musiksmag, fankultur og fællesskaber

Musikliv 2 – Musik og identitet Musiksmag, fankultur og fællesskaber

Musikliv 2 er opfølgeren til Musikliv 1 –  et forløb i en række forløb omhandlende musikoplevelse.

Dette andet forløb i serien om musikliv handler om musikidentitet og fankulturer.

Når musikken skaber samhørighed og placerer den enkelte i en gruppe.

Det at kunne lide en musikgenre eller kunstner rækker tit langt ud over at bare lytte til musikken. Mange – især unge – har gennem tiderne defineret sig selv og fundet en identitet ved at være fan af en genre, et band eller end kunstner.

Er du;

  • Disker eller flipper?
  • Eurodance eller grunge?
  • K-pop eller J-pop?

 

Forløbet er enkelt sat op og let at gå til.

I kapitlet finder du 2 elevopgaver.

Sværhedsgrad 1 ud af 4

Forberedelse 5 min.

Antal lektioner 1-2

Antal elever 5-20

Forlag: Stepnote Publishing

Format: Spil Smart e-book viewer format

Sprog: Dansk

Sideantal: 4

Udgivelsesdato: 23/09/2022

ISMN nummer: 9790661393276

Produkttype: Digital

År for udgivelse: 2022

Original sprog: Dansk

Forfattere: Liv Beck og Tove Sørensen

Redaktør: Bo Lauenborg

Find e-bogen her:

Du har ikke adgang til e-bogen.

Det er enten fordi du er elev og har begrænset adgang. Eller fordi din skole ikke har licens til Spil Smart eller til det forløb du står på.

Venligst log ind eller læs mere om årslicens her.

Fællesmål:

Tilhørende forløb

Musikliv 2 – Musik og identitet Musiksmag, fankultur og fællesskaber

Musikliv 2 er opfølgeren til Musikliv 1 –  et forløb i en række forløb omhandlende musikoplevelse.

Forlag: Stepnote Publishing

Format: Spil Smart e-book viewer format

Sprog: Dansk

Sideantal: 4

Udgivelsesdato: 23/09/2022

ISMN nummer: 9790661393276

Produkttype: Digital

År for udgivelse: 2022

Original sprog: Dansk

Forfattere: Liv Beck og Tove Sørensen

Redaktør: Bo Lauenborg

Find e-bogen her:

Du har ikke adgang til e-bogen. Venligst log ind eller køb et medlemsskab for at få adgang.
Vis/print e-bog i popup

Fællesmål: